poszukiwany silnik / tłoki do 3SGE

Chcesz coś kupić ? Pisz a będzie Ci dane !
środa 10 paź 2018, 17:07

  • Mam 3SGE 156 KM z przebiegiem ponad 200.000 i po 2 latach od nabycia się okazało, że jego czas nadszedł. Aktualnie mechanik mi go rozbiera. Rozważam różne opcje, remont lub swap.

    Szukam na dzisiaj kompletu tłoków do 3SGE.

    A może ktoś ma cały silnik 3SGE w dobrym stanie? Ewentualnie może być jakiś inny zestaw, który byłby kompletny.

    Czy sens ma kupno całego kompletu tj. silnik, skrzynia, półosie z Toyoty Celica 1998 r. (silnik 3SGE, 180 KM), czy są jakieś różnice z silnikiem w MR2 czy to jest to samo? Czy coś jeszcze musiałbym dostosowywać po nabyciu takiego "zestawu"? Rozumiem, że wydech, ale coś jeszcze?

    Dzięki!
    Awatar użytkownika
    JWMR2
     
    Posty: 70
    Rejestracja: środa 15 mar 2017, 13:15
    Lokalizacja: Kraków / Warszawa
    Model: AW11
    Generacja: REV2
    Silnik: 3SGE

środa 10 paź 2018, 20:49

  • Remont 3sge gen2 156 mija jest bez sensu swap na 3sge rev3 175 jak najbardziej sens ma bo podobne koszty co remont A silnik lepszy ale nie Z celicy tylko z mr2. Silnik z celicy pomimo że to ten sam silnik to różni się znacznie osprzętem A co za tym idzie i wiązką silnika co znacznie komplikuje jego swap do mr2

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Awatar użytkownika
    xanter
     
    Posty: 686
    Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 23:01
    Lokalizacja: Legionowo
    Model: AW11
    Generacja: REV1
    Silnik: 3SGTE

środa 10 paź 2018, 21:49

  • xanter pisze:Remont 3sge gen2 156 mija jest bez sensu swap na 3sge rev3 175 jak najbardziej sens ma bo podobne koszty co remont A silnik lepszy ale nie Z celicy tylko z mr2. Silnik z celicy pomimo że to ten sam silnik to różni się znacznie osprzętem A co za tym idzie i wiązką silnika co znacznie komplikuje jego swap do mr2

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


    +1.
    Awatar użytkownika
    rafa(L)
     
    Posty: 1048
    Rejestracja: środa 19 mar 2014, 23:29
    Lokalizacja: Parole
    Model: SW20
    Generacja: REV2
    Silnik: 3S-GTE

środa 10 paź 2018, 22:10

  • opcję są jak widze takie:

    1) naprawa obecnego 3SGE 156 KM ( wg. mojego mechanika dramatu nie ma - potrzebuje tłoki nadwymiarowe, nie wiem jak to ogarnąć...) - chyba tak będzie najłatwiej, ale silnik sam w sobie rewelacją nie jest.

    2) zakup 3SGE 175 KM + osprzęt, wiązka i skrzynia (z Mr2) - jak najbardziej dobra opcja, problem jest taki, ze nie mogę znaleźć zestawu ani nawet silnika :/ Jak kupię goły silnik, to osprzęt można przerzucić z tego 156 KM i skrzynia wytrzyma?

    3) zakup 3SGE 175 KM z celici - jest na allegro z osprzętem, skrzynią, półosiami, ale tu jak rozumiem są konieczne większe przeróbki (jakie?)

    4) silnik V6 z Camry/RX300. Parę takich silników z Camry jest na allegro, ale do tego jakaś skrzynia musiałaby wskoczyć i inne badziewie...jest na forum jakiś manual dot. swapa z silnika V6 co trzeba kupić?
    Awatar użytkownika
    JWMR2
     
    Posty: 70
    Rejestracja: środa 15 mar 2017, 13:15
    Lokalizacja: Kraków / Warszawa
    Model: AW11
    Generacja: REV2
    Silnik: 3SGE

czwartek 11 paź 2018, 07:46

  • 1. Nadwymiarowe tłoki to koszt 1000zl pewnie, jak nie lepiej, + robocizna +coś jeszcze i już mamy 2000zl ++
    2. Tutaj dochodzimy do mało opłacalnej opcji pierwszej, ostatnio Bedekey sprzedawał 3Gena za cenę chyba ta sama co wyliczyłem w pierwszym punkcie, więc trzeba albo czekać albo po taniości kupić 156hp z celnicy, czasem są po 500zl nawet i dojezdzic aż znajdziesz 170/175 (skrzynia może zostac twoja spokojnie)
    3.sam motor to to samo, ale musisz mieć osprzęt, dolot, wydech (stożek i przelot pogorszy osiagi sporo), wiązki itp - niech dojdzie jeszcze immo to już wchodzimy w 4 punkt:
    4. Skrzynia jak jest oki to może być twoja ale z lekka ostrożnością - najlepiej znaleźć skrzynię turbo ale koszta wtedy rosną. Najtańszy SWAP na ten czas zaraz po 3gen, i na równi z 3gen Celica myślę.
    Co dokupić ? Wszystko zależy co kupisz:
    Wydech, dolot, łapa silnika, koło zamachowe +sprzęgło, skrzynia, wydech, wiązka....
    2016 - Toyota MR2 REV2 "Perełka" - 93"
    2012 - 2016 Toyota MR2 REV2 "Mercia" - 93" [*]
    2015 - Nissan 200SX S13 "Chrupek" - 89"
    2015 - Honda CA125 Rebel "Rabuś" - 97"
    Awatar użytkownika
    Bullseye
    Administrator
     
    Posty: 1212
    Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 11:52
    Lokalizacja: Warszawa
    Model: AW11
    Generacja: REV2
    Silnik: 3S-GE gen2

czwartek 11 paź 2018, 10:04

  • Panowie dzięki.

    Chyba opcja 1 (remont 3SGE 156 KM) najprostsza jeśli chodzi o wykonanie i znalezienie części - chodzi o tłoki, rozumiem, że to jest do zrobienia, choć koszt niemały. Rozważę jak okaże się że nie mogę nic znaleźć.

    Opcja 2 - póki co nikt nie ma 3SGE 175 KM w komplecie na zbyciu...

    Opcja 3 - skoro przekładka z Celici to jest mocna dłubanina to już chyba lepiej wrzucić V6...

    Opcja 4 - rozumiem, że chodzi o silnik V6 3.0 1MZFE. Z jakiego rocznika najlepiej? Rozumiem, że nie szukać samego słupka tylko z osprzętem. Wtedy potrzebuje:
    + wiązkę w komplecie z tego samego pojazdu...
    + Sprzęgło - jakie podejdzie?
    + Moja skrzynia stara z 156 KM po remoncie da radę, czy trzeba szukać (z czego?),
    + wydech przerobię (i tak mam customowy),
    + dolot skąd?
    + coś jeszcze?
    Awatar użytkownika
    JWMR2
     
    Posty: 70
    Rejestracja: środa 15 mar 2017, 13:15
    Lokalizacja: Kraków / Warszawa
    Model: AW11
    Generacja: REV2
    Silnik: 3SGE

czwartek 11 paź 2018, 22:37

  • Osobiście poszukalbym jakiejs rev3 w uk, sciagnal i swapa zostawił dla siebie a resztą podzielił sie z forum, wtedy cześć kosztow za auto sie zwróci. 3sge 3gen jest naprawde wierną jednostką.
    oskarws6
     
    Posty: 249
    Rejestracja: środa 25 cze 2014, 21:29
    Model: AW11
    Generacja: REV1
    Silnik: 3SGE

sobota 13 paź 2018, 23:02

  • Kurła zadzwoń 667 205 979 :D pisać dużo a na pewno cię przekonam :D V6 to set mnie najlepszy SWAP ever. A będziesz na zlocie? Ja tak to ci zrobimy wyklad :lol:
    Awatar użytkownika
    wacek198912
     
    Posty: 493
    Rejestracja: niedziela 27 kwie 2014, 12:09
    Lokalizacja: DW / DTR
    Model: AW11
    Generacja: REV1
    Silnik: 3sge, 1mz-fe z turbo

niedziela 18 lis 2018, 20:01

  • Panowie, udało mi się kupić i przełożyć 3SGE 156 KM z celiki 1991 r. Chodzi spoko, na razie zrobiłem 200km. Koszt wyszedł 1800 za silnik, a robocizna, nowe sprzęgło, uszczelki, oleje, transport itp. 3200, czyli razem 5.000. Na razie jeździ OK.

    Do tematu przekładki na coś mocniejszego zapewne wrócę ale zacznę od zbierania infomracji, potem lista zakupów, potem zakupy. Do tematu trzeba się lepiej przygotować a mi zależało na szybkim uruchomieniu samochodu, który jest moim 2 autem i korzystam z niego regularnie, więc czekanie miesiącami na znalezienie czesci do swapa nie wchodziło w grę...
    Awatar użytkownika
    JWMR2
     
    Posty: 70
    Rejestracja: środa 15 mar 2017, 13:15
    Lokalizacja: Kraków / Warszawa
    Model: AW11
    Generacja: REV2
    Silnik: 3SGE

niedziela 18 lis 2018, 21:40

  • JWMR2 pisze:Panowie, udało mi się kupić i przełożyć 3SGE 156 KM z celiki 1991 r. Chodzi spoko, na razie zrobiłem 200km. Koszt wyszedł 1800 za silnik, a robocizna, nowe sprzęgło, uszczelki, oleje, transport itp. 3200, czyli razem 5.000. Na razie jeździ OK.

    Do tematu przekładki na coś mocniejszego zapewne wrócę ale zacznę od zbierania infomracji, potem lista zakupów, potem zakupy. Do tematu trzeba się lepiej przygotować a mi zależało na szybkim uruchomieniu samochodu, który jest moim 2 autem i korzystam z niego regularnie, więc czekanie miesiącami na znalezienie czesci do swapa nie wchodziło w grę...



    W tej cenie spokojnie zmieniłbyś silnik na 175KM...
    Awatar użytkownika
    lukira
     
    Posty: 78
    Rejestracja: czwartek 06 lip 2017, 10:21
    Lokalizacja: Częstochowa
    Model: SW20
    Generacja: REV1
    Silnik: 3S GE JDM

Następna


Wróć do Kupię




Informacje
  • Kto jest online
  • Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości